Üzleti intelligencia (Big Data, BI - Business Intelligence)

Ha Ön szeretné kiaknázni az adatvagyonában rejlő lehetőségeket, akkor jó helyen jár.

A technológiai fejlődés során egy szervezetben és annak környezetében mind több eszköz, felhasználó hoz létre és publikál zömében strukturálatlan adatokat.

A McKinsey 2011-es elemzése szerint évente közel 40 százalékkal nő a rendelkezésre álló adatmennyiség.

A Gartner 2012 elemzése alapján a szervezetek csupán 10-15%-a alkalmaz Big Data megoldásokat, ezen szervezetek üzleti teljesítménye közel 20%-al nőtt.

Az Intel elemzése azt mutatja, hogy a 2013-ban meglévő adatmennyiség 2015-ben megtriplázódik.

Mi segítünk Önnek abban, hogy hogyan használja a rendelkezésre álló adatait költségcsökkentésre, innovációra, folyamatok felgyorsítására, kockázatok felmérésére, problémák előrejelzésére.

Az üzleti intelligencia és Big Data rendszerek az üzleti szereplők - tehát az Ön - szemszögéből nem technológiát jelent, hanem üzleti eszközt, aminek segítségével hatékonyabbá teheti cége folyamatait és elemezheti működését. Az üzleti intelligencia egy lehetőség, ami segít feltárni eddig nem ismert összefüggéseket, amelyek felhasználása a döntéshozás folyamatát javítja és cége teljesítményének javulását, profitjának növekedését eredményezi.

Miért érdemes a vállalatoknak üzleti intelligencia rendszereket bevezetni?

Azért, hogy javítsanak a meglévő adataik elérhetőségén, hogy könnyebben, gyorsabban, szélesebb körben hozzáférhessenek adataikhoz, úgy és olyan formában, ahogy a munkájukhoz arra szükség van.

Mire érdemes az üzleti intelligencia rendszereket használni?

Az üzleti intelligencia rendszerek bevezetésének fő célja az adatokhoz való hozzáférés javítása, egyedi - akár napról napra változó - igények kielégítése, újabb és újabb kérdések megválaszolása egyszerűen, informatikus közreműködése nélkül. Ezt biztosítja Önnek - egy velünk közösen kialakított - jól megtervezett és felépített üzleti intelligencia rendszer.

Milyen problémák megoldásában segít Önnek a cégére egyedileg kialakított üzleti intelligencia rendszer?

A tényleges felhasználási módok, területek az alkalmazó szervezet üzleti céljaitól, folyamatitól függnek – mégis leggyakrabban az alábbi felhasználási területeken segíthettünk ügyfeleinknek:

  • Üzleti, statisztikai elemzések készítése
  • Tervezés, előrejelzés, üzleti modellezés, „mi lenne ha” elemzések futtatása,
  • Mutatók, kulcs teljesítmény mutatók (KPI = Key Performance Indicator)
  • Vezetői irányítópultok (Dashboard) készítése
  • Konszolidáció, aggregáció készítése
  • Idősoros elemzések készítése (összehasonlítások előző év azonos időszakához képest)
  • Elvándorlás, lemorzsolódás elemzése (Churn), ügyfélszegmentálás, csalásdetektálás (fraud), hitelminősítés, keresztértékesítés elemzés
  • Weblog elemzés
  • Adatok földrajzi elemzése
  • Adat-vizualizáció, grafikonok, kijelzők készítése
  • Adat-, szöveg és hangbányászat