ITIL és MANAGEMENT szolgáltatások

Rendszerbevezetési implementációs szolgáltatás

Mérnökeink a megrendelő szakembereivel szorosan együttműködve, az üzleti és műszaki feltételek pontos megismerése után készítik el a projekt tervet, és alakítják ki az igényeknek legjobban megfelelő rendszer architektúrát. Az implementáció során előbb a teszt-, majd az üzemi (éles) környezetben történik meg a telepítés illetve a tesztelés. A szolgáltatás részét képezi még a dokumentáció készítés és az oktatás. Minden egyes projekt részét képezik a következő tevékenységek:

  • Megállapodás a Projekt terv, a kezdés időpontok és egyéb adminisztrációs kérdésekben
  • Interjúk készítése az üzleti oldal vezetői szintjein az üzleti igények és célok megállapításához
  • Meglévő folyamatok és eszközök felmérése a bevezetésre kerülő megoldással való kompatibilitás biztosítása illetve a megőrizni kívánt tulajdonságok részleteinek megismerése céljából
  • Az új rendszer architektúrájának dokumentálása valamint az implementációs és tesztelési terv elkészítése
  • Telepítés, konfiguráció és tesztelés teszt környezetben
  • Az architektúra és az implementációs tervek véglegesítése
  • Üzemeltetői, felhasználói és fejlesztői szintű oktatások szükségletének felmérése
  • A bevezetésre kerülő rendszer jellemzőinek, funkcionalitásának ismertetése az üzemeltetői személyzettel
  • Telepítés, konfiguráció és tesztelés az üzemi (éles) környezetben

 

Implementációt előkészítő (érettségi) felmérés

Az Implementációt megelőző, érettségi felmérési szolgáltatás során tipikusan a következő tevékenységek kerülnek elvégzésre:

  • Részletes konzultáció az Albacomp vezető szakértőjének illetve a megrendelő üzleti és informatikai szakembereinek bevonásával az üzleti oldal igényeinek és a technikai megvalósítás lehetőségeinek lehető legszorosabb megfeleltetése tárgyában
  • Átfogó kockázat-haszon elemzés a megrendelő feltételrendszerének figyelembevételével
  • Koncepcióterv kidolgozása az alábbi kulcsterületek érintésével:
  • Üzleti oldal igényei és céljai
  • Üzleti oldal felhasználói folyamatai
  • A javasolt megoldás alkotóelemei és kapcsolatrendszerük
  • Magasszintű bevezetési terv
  • Vezetői összefoglaló illetve prezentáció, mely ajánlásokat tartalmaz a bevezetendő rendszer kapcsán a leggyorsabb megtérülés eléréséhez, illetve a bevezetés menetére, annak szakaszolására vonatkozólag.

 

Rendszermigrációs implementációs szolgáltatás

A rendszermigrációs implementációs szolgáltatás gyakorlatilag verzió frissítést jelent a megrendelő meglévő kisebb-nagyobb mértékben testreszabott rendszerén. A tipikusan elvégzett tevékenységek az alábbiak:

  • A meglévő rendszer és üzemeltetési környezet elemzése
  • Implementációs terv készítése az alábbi kulcsfontosságú területek érintésével:
  • Üzleti oldal igényei és céljai
  • Architektúrális felépítés
  • A megoldás felépítése
  • Migrációs és tesztelési terv
  • A meglévő rendszer migrációja az új verzióra teszt környezetben
  • A z új verzió tulajdonságai és funkciói adta lehetőségek kihasználásával teljesíthető igények implementálása
  • Komponens tesztek és a teljes rendszer tesztje
  • Dokumentációk elkészítése (konfiguráció, backup)
  • Éles üzemelésre történő átállás támogatása

 

Rendszermigrációt előkészítő (érettségi) felmérés

A Rendszermigrációt megelőző, érettségi felmérési szolgáltatás során tipikusan a következő tevékenységek kerülnek elvégzésre:

  • Részletes konzultáció a rendszermigrációban széleskörű tapasztalatokkal rendelkező Albacomp vezető szakértőjével
  • A meglévő rendszer és üzemeltetési környezet átfogó elemzése
  • Koncepcióterv kidolgozása az alábbi kulcsterületek érintésével:
  • Üzleti oldal igényei és céljai
  • Üzleti oldal felhasználói folyamatai
  • A javasolt megoldás alkotóelemei és kapcsolatrendszerük
  • Magasszintű migrációs terv
  • A migrációnak a szervezetre és a technikai környezetre gyakorolt lehetséges hatásainak elemzése
  • Vezetői összefoglaló illetve prezentáció, mely ajánlásokat tartalmaz a jelenlegi rendszerrel kapcsolatban illetve a migrációs menetére, annak szakaszolására vonatkozólag.

 

Implementált rendszer átvilágítása (healthcheck)

A rendszerátvilágítási szolgáltatás záró dokumentuma konkrét javaslatokat tartalmaz az átvilágított rendszer üzemeltetése illetve az üzleti oldalnak nyújtott szolgáltatások fejlesztési lehetőségeivel kapcsolatban. A szolgáltatás keretében tipikusan a következő tevékenységek kerülnek elvégzésre:

  • Konzultáció az Albacomp vezető szakértőjének illetve a megrendelő üzleti szakembereinek bevonásával az üzleti oldal igényeinek, a jogszabályi és egyéb előírásoknak és egyéb kapcsolódó témaköröknek tárgyában
  • Konzultáció az Albacomp vezető szakértőjének illetve a megrendelő üzemeltetési vezetőinek bevonásával az érintett rendszer integrációjának mértékéről a teljes IT üzemeltetési folyamatban. Üzemeltetési szerep- és felelőségi körök tisztázása, illetve az érintett rendszer helye az üzemeltetési napi tevékenységében.
  • Konzultáció az érintett rendszer adminisztrátori feladatait ellátó személyzettel a felhasználói ismeretek, a napi gyakorlatban alkalmazott fogások megismerése érdekében
  • Környezet elemzése a belső üzleti felépítés, a teljes IT infrastruktúra illetve az átvilágított rendszer architektúrája figyelembe vételével
  • A támogató hardware környezet teljesítményének és egyéb jellemzőinek kiértékelése
  • Az átvilágított rendszer konfigurációjának kiértékelése az üzleti folyamatok hatékony támogatása szempontjából
  • A jelenlegi implementáció részletes elemzése a jövőbeli üzleti igények teremtette igények kielégítése szempontjából
  • Az elemzés eredményeinek dokumentálása és javaslatok megfogalmazása a jelenlegi implementáció fejlesztésével kapcsolatban
  • Az elemzés eredményeinek és a javaslatok bemutatása vezetői prezentáció keretében

 

ITIL

  • ITIL megfelelőségi helyzetfelmérés
  • ITIL alapú működés kialakítás
  • ITIL támogató rendszer bevezetés előkészítés
  • ITIL támogató rendszer bevezetés minőségbiztosítása

 

Folyamat és működés szervezés (ügyvitel szervezés)   

  • Folyamatok kialakítása
  • Folyamatok felmérése

Folyamatok újratervezése (BPM/BPR)

Szolgáltatásigény bejelentő

Amennyiben érdeklődik szolgáltatásunk iránt, az igénybejelentő űrlap kitöltésével forduljon hozzánk bizalommal, 24 órán belül válaszolunk!

Szolgáltatásigény bejelentő